راهکار هفتم - ارسالی به دکتر میثمی

default image
- 1401/11/15 - آخرین بروزرسانی در 1401/11/15

بسم الله الرحمن الرحیم          

(راهکار هفتم)

چند روز است که از اجراء طرح بیع سلف دلار می گذرد، و این طرح تقریبا موفق شده کسانی که دنبال تهیه دلار بودند را راضی کند، قبلا هم کسانی که دنبال خرید و فروش سکه برای سود آوری بودند، با پیش فروش سکه در بورس آنها هم راضی شدند.

    اما الان گروه زیادی هستند که قصد خرید طلا دارند اما نه برای دلالی، بلکه می خواهند ارزش سرمایه آنها حفظ شود، ضمنا اهل ریسک هم نیستند تا در بورس، سکه پیش خرید کنند.

لذا اگر بانک مرکزی بتواند، همان کاری را که در مورد دلار انجام داد، و با انتشار(اوراق گواهی ارزی بانک مرکزی با عاملیت بانک ملی ایران) متقاضیان دلار را آرام کرد، همین طرح را در مورد طلای خام ۱۸ عیار انجام دهد، خیلی بیش از طرح بیع سلف سکه، و طرح پیش خرید دلار، از این طرح استقبال خواهد شد.

البته باید این طرخ فقط با طلای خام 18 عیار باشد،چون طلای خام 18 عیار:

الف - حباب ندارد                 ب - تک نرخی است                             ج- قابل تقسیم (تا یک سوت ) است،

مزایای این طرح

1.مقدار زیادی از نقدینگی در دست مردم جمع آوری می شود

2.نظر مراجع عظام تقلید تأمین می شود

3.متدینین از پس انداز های شبهه ناک نجات پیدا می کنند

4.بانک می تواند با پول‌های جمع آوری شده از طریق دادن تسهیلات طلا، نقدینگی را بسمت دلخواه (تولید، ساخت مسکن و .......) هدایت کند.

روش اجراء : مشتری پول خود را به بانک تحویل می دهد و از بانک ( با بیع سلف طلا) برای مدت یک  سال دیگر طلای خام 18 عیار خریداری می کند، مثلا مشتری الان ( که طبق سایت رسمی، قیمت هر سوت طلای خام 18 عیار 1500 تومان است) 15 میلیون تومان به بانک تحویل می دهد، و برای یک سال دیگر 10هزار سوت طلای خام 18 عیار از بانک خریداری می کند، که به او تحویل دهد، مشتری درضمن قرار داد، به بانک وکالت می دهد که در زمان تحویل، طلاها را به قیمت فروش سایت رسمی، به خودش (یعنی  بانک) بفروشد، و پول آنرا به مشتری تحویل دهد.

      راهکار شرعی برای بانک، هنگام دادن تسهیلات (معامله سلف طلا همراه با سود):

    بانک پول را به متقاضی تسهیلات می دهد و از متقاضی ( با بیع سلف طلا) برای مدت یک سال دیگر طلای خام 18 عیار  خریداری می کند، مثلا بانک الان ( که طبق سایت رسمی، قیمت هر سوت طلای خام 18 عیار 1500 تومان است) 15 میلیون تومان به متقاضی تحویل می دهد، و برای یک سال دیگر 10هزار و صد سوت طلای خام 18 عیار (با سود سالیانه یک درصد) از متقاضی خریداری می کند، که به او تحویل دهد.

       بانک درضمن قرار داد، به متقاضی وکالت می دهد که در زمان تحویل، طلاها را به قیمت فروش سایت رسمی، به خودش (یعنی  متقاضی) بفروشد، و پول آنرا به بانک تحویل دهد.

برچسب ها : بدون برچسب

لینک های مشابه

تهیه شده توسط تیم طرح کوثر طلا . تمام حقوق این سایت متعلق به مجموعه مذکور است.